Pages

2.05.2009

Eh ho...

Eriem sekarang ni suka sgt tgk teletubbies, in the night garden and upin&ipin guna laptop ibu...asyik berebut jer laptop ibu dgn eriem..ibu suruh eriem tgk kat tv y besar tu, eriem xnak..nak gak guna laptop ibu y kecik ni...

eriem suka sebut eh ho, bubbye n macam2 lg laa..sebut plak mcm teletubbies sebut tu..kuat tul pengaruh teletubbies ni...


- sbb skrg ni sejuk sgt, abis eriem kena balut dek ayah... -


- kusyuk duk tgk in the night garden -

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ni plak ibu saje je nak update citer masa lepas snow haritu...isnin lps kan heavy snow at nottingham, so masa pg selasa tu, semua jalan licin..jalan yang tak ditabur garam laa..cam depan rumah ibu ni, jalan kecik jer..so, xde laa ditabur garam...ibu pun berapa kali nak terjatuh masa bjalan nak ke skul...





- Snow yang dah mampat, jadi ice..licin bangat!! -
Read more "Eh ho......"

2.03.2009

Nottingham in white!!!

Dalam news ada cakap yang winter kat UK kali ni adalah paling sejuk sejak 13tahun lalu...memang sejuk betul laa kali ni..walaupun winter dah dipenghujung, tp sejuk nyer makin menjadi2..

Dan seperti yang dijangkakan, hari ni akan turun snow dgn lebat nyer di Nottingham. Layan jer laa gambar-gambar kat bawah ni..Indah nyer cinptaan Illahi...


-kawasan hadapan rumah ditutupi snow-


- view dr belakang rumah yang memutih-

Lepas ibu balik dari school, kami main2 snow kat belakang rumah..ramai yang pegi park or padang sbb kat sana snow banyak..boleh buat snowman besar2....tp sbb eriem belum sihat spenuhnya, kami xpegi mana2 laa..tunggu snow tahun depan plak..InsyaAllah, kalau ada..hehehe


-Eriem seronok main snow kat belakang rumah-

-Amboi ayah..kusyuk nyer..buat apa tu?? -


-tadaaa..nilah hasil kerja ayah...cute kan??hehe -

-ayah n his snowman -

Ni plak masa ibu kat school..lepas abis kelas tutorial, ibu dan kak azni pusing2 sekitar school ibu...saje nak amik gambo...



- Ibu dan kak azni @ university park -


- wif malaysian students..terserempak masa jalan2.. -
Read more "Nottingham in white!!!..."

2.02.2009

Snow..snow..snowing!!

Masa duk lepak2 tengok tv, maklum laa hari ahad..ibu terdengar bunyi seperti hujan lebat..ibu cakap kat ayah, dah hujan dah...then ayah reply snow laa..dengan semangat nya ibu intai kat luar tinggal..memang SNOW!! lebat plak tu..biasa nya kat Nottingham ni snow malu-malu jer nak turun..kalau turun pun, sampai kat bawah, dah cair...tp kali ni mmg heavy snow laa..

Ni laa snow kat luar rumah kami... (yang cacak2 tu ada lah gate y tengah duk buat oleh city council)..


Bila ayah buka je pintu rumah tuk amik gambar kat atas tu, snow bterbangan masuk rumah..Eriem apa lg, menangis nak keluar rumah..xtually, eriem xsihat..demam dan batuk..tu yang ibu xnak kasi keluar rumah...sebab dah mennagis nak keluar, ayah dan ibu bawa jer laa..InsyaAllah, ubat untuk demam eriem..lepas jer main snow ni, badan eriem dah kebah sikit..


- ayah dan eriem mandi snow -


- Ibu dan eriem di luar rumah -

Ibu dukung je eriem tuk main snow..tp eriem mintak "shoes..shoes.."..terpaksa laa pakai kan kasut dia..tp eriem marah2 bila snow turun2 hinggap kat muka dia..hahaha..kelakar laa anak ibu ni...

Read more "Snow..snow..snowing!!..."

1.27.2009

27/01/09

Eriem’s comments today!
Eriem has had a great morning today. He helped Natalie to build some big towers but had even more fun pushing them down! before snack Eriem had fun 'cooking' in the home corner and the after snack he helped his friends paint a hge floor picture which was fantastic!!!
-----------------------------------------------------------------
Apa Eriem makan?

Lunch :
pasta
biscuits
Juice.

Snacks:
loved his mango, not keen on red pepper
milk
-------------------------------------------------------------------
Read more "27/01/09..."

1.26.2009

26/01/09

Eriem’s comments today!
Eriem has had a lovely day. He really enjoyed playing with the sand and he did some gluing on a Chinese Lanten. He really enjoyed playing with his friends in the let's pretend area. See you tomorrow..Sarah...
-----------------------------------------------------------------
Apa Eriem makan?

Lunch :
Rice and chicken
biscuits
Juice.

Snacks:
apple and banana
milk
-------------------------------------------------------------------
Read more "26/01/09..."

1.23.2009

23/01/09

Eriem’s comments today!
Eriem has been very happy this morning and has really enjoyed playing with lots of different toys. He has played with cars, been in the water, pushed the pushchair and done some fabulous dancing..See you on Monday Eriem..Sarah...
-----------------------------------------------------------------
Apa Eriem makan?

Lunch :
Pasta
biscuits
Juice.

Snacks:
Pear and raisins
milk
-------------------------------------------------------------------
Read more "23/01/09..."

1.20.2009

20/01/09

Eriem’s comments today!
Eriem really wasn't sure about the bubbles we played with this morning. He thought they were funny to watch but didn't like them to land on him. He enjoyed doing some dancing with his friends and has been very happy pushing the trolley around. See you on Friday Eriem..Sarah..
-----------------------------------------------------------------
Apa Eriem makan?

Lunch :
Sandwiches
biscuits
Juice.

Snacks:
lychees and grapes
milk
-------------------------------------------------------------------
Read more "20/01/09..."
Related Posts with Thumbnails
 
Powered By Blogger

Great Morning ©  Copyright by JOURNAL of LIFE | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks